Jak efektywniej uczyć (się) języka angielskiego?

Wkuwanie na pamięć słówek, karteczki z nazwami przedmiotów porozklejane po całym domu, oglądanie filmów, czytanie książek i słuchanie muzyki po angielsku to tylko niektóre ze sposobów wymyślonych przez uczących się języka angielskiego. Wszystko sprowadza się do tego, aby w jak najkrótszym czasie zapamiętać jak najwięcej słów. Każdy uczy się w swoim tempie, jednym łatwiej zapamiętać obrazki i napisy, innym usłyszane słówka. Jeśli chodzi o dzieci, nauka języków przychodzi im łatwiej niż osobom dorosłym, szczególnie jeśli jest to nauka przez zabawę. Nauczyciele są zgodni co do tego, że nowoczesne gry językowe znacząco wpływają na wzbogacenie słownictwa, a dodatkowo lekcje prowadzone przy ich użyciu są o wiele atrakcyjniejsze.

Nowością na rynku jest gra słowna Words On My Mind, która z powodzeniem może być wykorzystywana na zajęciach zarówno z uczniami szkół podstawowych jak i gimnazjów. Gra pozwala sprawdzić i poszerzyć zasób swojego słownictwa. Dzięki niej uczniowie mogą się przekonać jak wiele słów (w tym trudnych) już znają. Różne warianty tej gry mogą się też sprawdzić na kursach językowych, kiedy np. wszystkie układane przez nas słowa muszą dotyczyć uprzednio wybranej dziedziny (jak biznes, medycyna itp.).

990489_6

Do opanowania podstawowego słownictwa w początkowym etapie nauczania języka idealne są puzzle Match It Up, dostępne z zestawem synonimów i antonimów angielskich. Dzięki puzzlom dzieci łatwo zapamiętują słówka, a dzięki głośnemu odczytywaniu par wyrazów mogą ćwiczyć też wymowę. Puzzle polecane są dla dzieci, które potrafią już sprawnie czytać i znają podstawowe słówka w języku angielskim.

990493_8

Do nauki nowych słówek i powtórzenia tych już znanych idealne jest domino Budowanie angielskich słów. Klocki można ze sobą dowolnie łączyć tworząc setki wyrazów. Jeśli nie mamy pewności czy stworzony przez nas wyraz istnieje, możemy sprawdzić w słowniku lub zapytać innego gracza. Pomoc daje możliwość poprowadzenia ciekawej i kreatywnej lekcji angielskiego.

990491_6

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *